Bribie Island - camping

Inatt campade vi, med två Estländare från farmen, på Bribie Island. Eller kampade och campade, vi sov under bar himmel utan liggunderlag, med bara lakan. När jag gick och hämtade vatten  på kvällen såg jag en uggla, den satt mitt ute på gräsmattan, höll på att skita på mig. jag såg den inte för än jag var två meter ifrån den. Jätteläskig, såg inte vad det var först för det var massa konstiga skuggor och den såg inte alls ut som en fågel.

När vi skulle gå och borsta tänderna på toaletterna på kvällen var det gräshoppor överallt. Gräshoppor är det vidrigaste djuret som finns nästan. De satt 3 riktigt stora på lite olika ställen och så hoppa det runt massa svarta små överallt. En 15cm bönsyrsa satt utanför toaletterna på väggen. Den såg mest harmonisk ut där den satt. Sedan såg vi en till Kakaburra också. De har så brutalt stora huvuden. Huvudet är nästan lika stort som kroppen.

Vi eldade hela natten och vaknade när solen gick upp tidigt imorse. Det var väldigt vackert att se solen leta sig upp i horrisonten. Det var lite molnigt, men solen lös igenom dem.

 Jag och johan satte oss på stranden vid halv sju tiden och helt plötsligt tumlade några delfiner framför oss, bara en liten bit ut i vattnet. Jättehäftigt! Jag har aldrig sett en delfin förut. Vi är dock inte helt hundra på att det var delfiner. Det kan ha varit några valar också, men det såg ut som delfiner.

Det var ett spännande äventyr! Nu ska vi titta på film. Jag lägger upp en bild på en annan kompis vi såg häromdagen.

/Malin

Immse vimmse spindel

Det var mysigt att sitta och elda igen.

Här satt vi på morgonen och tittade på delfinerna.

Kommentarer
Postat av: EWA

Låter jättemysigt! Blir lite avis. Är det jobb imorgon nu då?

2011-04-01 @ 20:36:10
Postat av: Ann

Lördag idag o jag hoppas plantorna har dykt upp. Era övernattningar låter spännande o det är ju inte ofta man vaknar upp vid stilla havet här i livet......nice!! Verkar ju inte vara allt för långt till naturupplevelser. Jag trodde ni bodde i en håla långt från kusten. Kramar o allt gott

2011-04-02 @ 19:15:58
Postat av: Mårten

Vi väntar med stor spänning på en uppdatering

2011-04-06 @ 21:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0