Glad påsk

Påskafton - klockan ringer 04.15, vi går upp och går till jobbet. Jobbade jättekort dag så det var inte så farligt. Vi var hemma redan klockan 11.00. De hade inte fått alla plantorna utan bara 70.000, så vi var klara väldigt fort.

Vi åkte hem duschade av oss all gegga som vi lyckats lagra på kroppen och sedan gick jag och johan och köpte LÖSGODIS(!!) på köpcentret. Det kostade $17, förjävla dyrt. Inte konstigt att folk inte köpter det här. Det smakade inte som svenskt godis iaf, lite smaklösare, men okej.

Sedan körde vår snälla granne ner oss till ett creek där jag och johan gick längs vattnet. Ivo och Johanna gick upp på berget för att kika istället. John skulle hämta oss två timmar senare. När jag och Johan satt och väntade på John så kom inte ivo och Johanna.. De hade inte kommit när John hade dykt upp heller. Vi väntade i yttlerligare 30 min, ingen kom. John tutade några gånger, ingen kom. Johannas bror som åkte med John började bli orolig och sprang upp för kullen och kikade och ropade. Ingen där. Johan sprang upp och letade.. det började bli mörkt och vi ville inte ha fyra vilse personer, så johan och Mellis kom tillbaka i mörkret. Ingen teckning på telefonerna. Vi åkte tillbaka och försökte få teckning, men de svarade inte på telefonerna. John hade åkt tillbaka och tittat om de hade hittat ut någon annan stans på vägen men han hittade ingen. Vi åkte hem igen, Rachel, Johns fru hade fått ett samtal från dem, de var vid ett samhälle där vi hade jobbat på en farm lite längre bort. John åkte dit, jag och johan stannade hemma. När John kom tillbaka igen var de redan hemma. De liftade hem. Tur att de kom hem igen, men kul sysselsättning på påskafton. not. Sedan var jag sur och irriterad och gick och la mig halv 9.

Nu har jag precis vaknat. Gick ut och satte på min dator för att skriva av mig lite. Hälsade på BigBoy som deras nyinskaffade hund heter. Jättefin. Sedan gick jag och satte på kaffe och gick ut igen, då blev jag glad. BigBoy stod uppe på matbordet och tittade på mig. Haha, det var så oväntat och konstigt så jag började skratta. Han visste mycket väl att han inte fick vara där. Tittade under lugg på mig en stund och sedan hoppade han ner. Busvovve.


Malin in da creek

Big Boy

Jordgubbsplantor

Några i det underbara farmgänget. Längst ut till höger har vi den störtsköna maori kvinnan. Det var hon som ropade "COME ON SWEDEN! YOU CAN DO IT!" hela tiden, underbar. Hon som squeezar mig är vår Supervisor, Sue, jättehärlig också! De andra är bara sköna arbetare.

Imorgon hämtar vi vanen!
/Malin

Kommentarer
Postat av: Josse

Hahah är Johan en superskön Maori-kvinna? Jag saknar dig hjärtat <3

2011-04-24 @ 13:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0