Mt Tibrogarga - "ett jävla högt berg"

Jag och Johan besteg Mt. Tibrogarga idag, det var spännande! Det var lite klättring och hasning till och med. Dock stod det att det var bara för "experienced rockclimber only". Betyder det att jag är en erfaren klippklättrare då, eftersom det inte var några katastrofer? Hm, kändes som en grov överdrift. Okej att det var en del klättring, men det var ju knappast så man behövde klätterredskap. Utsikten var fantastisk! Här kommer lite bilder:


Crocodile Dundee

Climbersarna skulle vara i Good shape också.

Johan climbar

Malin climbar

Utsikten

Man vet aldrig när man behöver plackers! Idag behövde vi den till melonen, eftersom vi inte hade någon kniv(inte för att jag påminde johan 3ggr innan vi gick) med oss.

Sedan fick jag syn på första Koalan! Vet inte vart Johan tog vägen undertiden?
Kändes nästan som när man väntar på jultomten och pappa går och köper tidningen
och ALLTID tyvärr missar tomten. Stackarna.

Avslutar med den vackra solnedgången. Tog bilden från tåget, så det är därför skuggan
förstör lite.

Vi hade en kanondag! Var gott att åka på utflykt i stället för att hänga i Caboolture.

Vi fick reda på att vi kunde jobba på Lördag(Påskafton!!!) nu idag. Lite sådär känns det
eftersom man typ gått och väntat på att leta påskägg och sånt(jag har hört att påsk-
kängurun ska vara i trakten), menmen det är bra med någon extra dags jobb innan vi
drar vidare. Så kanske att vi jobbar lördag söndag, så får vi ha det gott när vi åker runt
i vanen i stället!

/Malin 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Plackers har man ju alltid med sig ;), när man är bergsbestigare och så.

Vilka fina bilder!



Mamma i flytten

2011-04-22 @ 13:08:37
Postat av: Anonym

Plackers har man ju alltid med sig ;), när man är bergsbestigare och så.

Vilka fina bilder!



Mamma i flytten

2011-04-22 @ 13:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0