Äventyrslandet!

Här väntar alltid nästa äventyr bakom hörnet. Vi har varit och kajakat, det var roligt. Vi såg en konstig fågel och johan försökte pressa sig igenom ett hål i berget(en grotta). Sedan blev vi bjudna på pizza hos Kewin, som dessutom lånade ut kajakerna gratis till oss, så man kan väl säga att vi hade lite flyt den dagen.

Igår var vi i Rotorua. Det är där äventyrsparken finns(där jag fick presentkort i julklapp av johan :)). Jag gjorde freefall xtreme(lägg märke till den coolastavningen). Det är en bombflygplansjetmotor, som man kan flyga som att man hoppas fallskärm, det fria fallet helt enkelt.
(Nej, förklara är inte min starka sida)
Det var riktigt lurigt att hålla balansen faktiskt. Kommer en bild, skinnet i ansiktet fladdrade som fasen, det var askonstig känsla. Sjukt stark motor.

Johan gjorde det när han var här sist. Instruktören hade tydligen sagt att han var duktig på det och givit honom lite beröm och sånt. När vi kom till receptionen för parken.. VEM VAR PÅ REKLAMVIDEON PÅ STORBILDSTV:N? Johan!! Fasen va coolt, han hade utmärkt sig så han fick vara med i reklamvideon! GANSKA stolt flickvän som stod där då(Vad säger du Ann? Ganska stolt du med va?)!

Efter det käkade vi lite american stuff på burgerking, för att sedan ta oss till ett annat ställe och köra Loge. GANSKA så nice. Det var sjukt kul! Vi åkte upp på ett berg med lift, sedan åkte man typ go-cart(eller snarare som en lådbil typ) ner för massa snirkliga backar. Det var fett kul. Vi körde tre åk och klättrade uppåt i svårighetsgrad. Det sista åket var asroligt, det kom en backe när jag och Louise var bredvid varandra och vi skrek och flög över kanten på exakt samma gång. Det var såå kul. 

Idag har vi försökt att surfa. Johan var vår snygga surflärare, grymt! Ja, man kan väl säga att det gick lite sådär. Jag vadade ut i det smutsiga vattnet som var fyllt med träflis och grenar, man kunde inte se sina ben ens. Sedan försökte han hjälpa mig ett par gånger med vågorna. Efter ett tag sa han, "Vi kanske ska öva lite på att stå innan?".. Jatack! Jag klarade vara att ställa mig på knäna typ, sedan satt brädan fast i grenarna eller jag trillade av. MEN, jag ska lära mig. När de andra skulle träna kom vi på att det kanske inte var så mycket skit på stranden lite längre bort, så jag tror det gick lite bättre där borta faktiskt.

Sedan åkte vi till Johans andra värdfamilj Mark och Sue och deras två döttrar Rachel och Nicki. Vi spelade spel och hade en jättemysig stund. De är verkligen perfekta familjen, alltid glada och jättesnälla. Helt galet!

Nu är vi hemma, jag är trött. Vi hade tänkt att baka semlor när vi kom hem, men vi orkade inte nu när det blev så sent. Imorgon ska vi förmodligen, om inte vädret blir dåligt, ut och fiska baotafiskar. Det blir spännande!!

HÖRES!
/Malin


Robinson kruse utan skägg

Kajaking!

Kartan i bakfickan, det var två hål i kajaken under min rumpa. Resultat, se bild.

Johan måste prova allt.

That's me! Jag kan flyga, men bara om jag har en bombflygplansmotor under mig.

LÅDBILSREJS!

åka liiiiift

Kommentarer
Postat av: Mårten

Malin, vi är stolta över över er båda som kan flyga på riktigt. Flyga i stillastående fall. Inte dåligt. Verkar som att ny roar er kungligt. Surfa lugnt.

2011-02-11 @ 11:55:56
Postat av: Ann

Jag är stolt över JOHAN! Hela han - han börjar bli känd nu Malin tror du inte det?

2011-02-11 @ 16:16:16
Postat av: EWA

Det ser jättespännande ut! Lådbilsrace kunde nog vara en gren för mig. Jag har ju kört mountainbike över stock och sten ;). Här hemma snöar det på tvären idag, men det är fredag och då kan man stå ut med det mesta.

2011-02-11 @ 17:19:37
Postat av: Pappan

Hade passat mig alldeles bra. Jag är avundsjuk !

2011-02-12 @ 10:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0