Nya Zealand

God morgon Sverige!

Det är vackrare här än jag trodde. Jag har vart lite dålig på att blogga, men jag har inte riktigt hunnit faktiskt. Det har varit lite mycket.

Planet till Auckland var 1h 30min försenat, så vi missade bussen som skulle ta oss lite närmare Opotiki. Det är i Opotiki vi bor. Mitt i alla deklarationer och passkontroll-utfrågningar ringde vi johan i panik. Han ordnade allt som vanligt och åkte och hyrde en bil. Självklart charmade han receptionisten så vi fick bilen massa billigare, jag klagar inte! Det betydde att vi endast gav ungefär 2500 för 10dagar. Sjukt bra, eftersom vi bor ute på landet i Opotiki.

Johans värdfamilj är helt underbara. De är så gästvänliga så man kände sig hemma med en gång nästan. Det var sjult härligt att komma till ett hus efter att ha bott en månad på hostel. Jag njuter ordentligt av det här. De har 3 grisar, 3 kossor, en katt och en hund här. Kul med lite djur tycker jag. Sedan har det världens finaste trädgård där de odlar passionsfrukt, mandariner, vindruvor och så har Sandra en odling med lite smått och gott. Landskapet är kulligt med stora slätter, allt är gräs och kullar.

Igår var vi på en svart strand och gick i en grotta och bada i vågorna, det var en jättehäftig miljö.

I förrgår var vi och tittade på ett jättehäftigt vattenfall. Det gick ner i berget, i ett spår som vulkanlavan hade bildat när det var utbrott en gång i tiden. Så när vi gick längs ån, så tog den helt plötsligt slut. När vi kom ner till fallet sprutade det ut genom ett stort hål i bergväggen. Hur vackert som helst. Det kändes som ett konstgjort fall. Det var jättehögt och riktigt dånade. Lite längre bort kunde man bada och svinga sig i lianer ner i vattnet. Johan agerade Tarzan och jag var någon klumpig variant och Jane. Fantastiskt. Det var så vackert. Dess utom var vattnet så rent så det gick att dricka. Jag testade, det var godare än kranvattnet!

Idag ska vi paddla kajak i hamnen, det ska bli riktigt spännande också! Får se hur det går, hoppas vi klarar oss från regnet som kunde komma idag bara. Annars blir det nog kul ändå!

Kram på er!
/Malin




Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hej Jane och Tarzan!

Det låter helt fantastiskt, vad härligt, ni måste hamnat i paradiset, blir riktigt avundsjuk.

Kramar från Yvonne med familj

2011-02-08 @ 22:27:49
Postat av: Jessica

3 grisar, tror minsann de har fått 7 stycken nu!

2011-02-09 @ 10:47:08
URL: http://barapersika.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag dör på dig, din djävulsapa!

2011-02-09 @ 13:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0