Svettbad

Här är det hejdundrande varmt. Vi badar i vårt eget svett på nätterna men har äntligen fått oss en fläkt på rummet. Det är gött, men de har som sagt ingen ventilation i detta huset, så det finns inte mycket syre i rummet. Fönstret står alltid öppet, men det är som att det går en gräns där ändå. Om man sticker ut huvudet genom fönstergluggen känner man att det är svalt och till och med blåser, men så fort man är innanför fönsterkarmen, då är det pissvarmt. Konstigt det där, tacka vet jag svenskt byggda hus. Men nejdå, här ska inte klagas. Vi är glada att det är varmt och att vi har en fläkt som förflyttar den syrefattiga luften ett slag om natten.

Vi var vid poolen, som vi besökte första veckan, idag. Det var jäkligt gött, men gud vad det är mer en utställning. Alla killar/gubbar, ligger och spänner sig i speedos. Ja, jag vet inte, men det känns lite knepigt. Jag lyckades plaska mig fram 1,2 km i allafall. Jag är en stolt bröstsimmare(alla speedos simmar/försöker simma crawl).

Jag och Louise blev attakerade av några konstiga fåglar när vi satt i botanic gardens förut. Herre min gud, de ville verkligen ha moroten jag satt och knaprade på. Men det ville jag med. Det var en hel familj som försökte komma sig närmare och närmare. Det var en hemsk upplevelse, de väste och tog sats för att sedan kuta mot oss. Vi gav oss, lät de ha sitt place och flyttade oss lite längre bort, till en fågelfri skugga.

Men när vi skulle köpa en macka, träffade vi en svensk kille som jobbade på cafét i Botanic garden och han bjöd oss på cappucino! Vilket flyt!


Lägg märke till fåglarna som klättrar i trädet. Det var inte samma fåglar som anföll oss dock.


Haj
Malin

Kommentarer
Postat av: Ann

Nu kan ni nog snart stan eller? Måste vara trögt att hitta på äventyr när det är så drönande varmt, när flyger ni vidare?

2011-02-03 @ 15:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0