Blue mountains och lite kräftfärg!

Igår var vi på utflykt till Blue Mountains, vi såg inget blått. Det var mest vitt och regnigt. När vi kom upp fick jag och Louise en smärre chock. Shit vad kallt det var, vi hade shorts och linne. Vi virade in oss i sjarlen som jag lyckats få med mig och gick på jakt efter en ASbillig tröja, medan vi lämnar johan på leklandet(i klätteraffären). Vi hittade en tröja och en regnponcho tillslut, sedan bar det av mot Echo Point och vattenfallen.

Ja, nu var det ju inte så att vi fick se den vackra utsikten som de gjorde reklam för över allt i tunnelbanorna och broschyrer, utan allt vi skulle få se vid EchoPoint var en vägg av dimma. Nice! Det var vi och 3 japaner som stod där och fotade ingentinget. Då såg vi en nice skylt där det stod att det var 15 min till vattenfallet och vi tänkte YES, vi går dit i alla fall och tittar! Vi gick i regnskogens lerpooler och passerade ytterligare några utsiktsplatser. Ja, vi kunde ju höra vattenfallet i alla fall. När vi väl kom fram till stora vägen såg vi en ny skylt som pekade mot ett vattenfall. Då gick vi ner för ytterligare lertrappor och VIPPS(!), där var ett i allafall. Vi tror det var det lilla och att det fanns ett större bakom den vita väggen på utsiktsplatserna. Det var igår det.

Idag har vi mest brännt oss. Eller jag i alla fall, louise också när jag tänker efter. Jag har brännt mig på hela framsidan(fast vi smörjde in oss!!) och Louise på ryggen som hon dess utom flår på nu. Vi var nämnligen på Bondi beach idag också.

Johan hade så bra och långt hår på benen, så han behövde inte smörja sig där. Undrar varför dom är röda nu? Han kanske inte hade harald hårfagers ben trots allt?

Jag avslutar detta med några av bilderna från Blue Mountains och från stranden idag. Fler bilder finns på facebook!


Louise och jag, framför den vackra utsikten.

Lervällingptomenad i regnskogen.

Johan och jag vid lillavattenfallet som var synbart.

Graciöst hopp by malin

Hjulning

Louise & Malin - down under.

Kommentarer
Postat av: Pappan

Hej.

Robert här.

Vet du att (på tal om kräfta) att Kräftans vändkrets (breddgrad) finns på norra halvklotet och går genom Sahara. Södra halvklotets motsvarighet heter Stenbockens vändkrets (jag är Stenbock!)och går strax norr om det område som du är i just nu.

Källa: Robertpedia. (Han som vet allt)

Synd att ni gick in i dimman. Det hade säkert varit en upplevelse i solsken. Roligt att ni har det bra. Hälsa Johan, att man flår mellan hårstråna på benen. Jag vet. Var försiktiga och åk inte till Brisbane. //P

2011-01-12 @ 18:57:10
Postat av: Yvonne

Hej Malin och Johan!

Har inte sett att ni skrivit något på ett par dagar. Hoppas allt är väl och ni har det bra. Träffade din mormor och morfar i onsdags då jag och min mor var ute på Torp en sväng och de mådde bara bra, ja du vet shoppingtur. Nu är jag och Kalle på spa, Vann och ska vara över tills i morgon, vi har bl a badat i skogstjärn, djävulsgrottan och fått en behandling med floating, dricker nu champagne, ja du vet Emil har ordnat med allt, julklapp. Ha det så bra /Yvonne och Kalle

2011-01-15 @ 17:10:42
Postat av: Ewa Rönnerhag

Ni ser ut att ha det skönt!

2011-01-16 @ 14:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0