Chillidill

Denna veckan kommer bli väldigt varm. Det pratas om värmebölja och rekordvarmt på nyheterna. Idag var det 35 grader. Det var väldigt varmt faktiskt. Jag och Louise visste inte vad vi skulle göra när vi låg på stranden.

1. Manglas mot sanden i vågorna och blandas om med tången.
2. Bada i vårt eget svett och sand på stranden.
3. Åka hem igen med bussen om tog 2 h.

Vi skymtade en pool lite längre bort och gick bort till den i stället. Det är väldigt bra här nere, alla stränder har typ saltvattenspooler i kanterna. Så om man vill bada lite lugnare så finns det ofta poolalternativ(Sedan finns det ju duschar också, men hur rockigt är det?). Tummen upp! Jag simmade liter drygt 1 km i allafall, eftersom jag inte tränat på tusen år kändes det som ett måste när jag fick chansen. Skönt!

Ja, idag var vi alltså på Palm beach. Saknaden av Johan drog mig dit som en magnet! Vi åkte buss i 4 h totalt och det var inte den bästa stranden vi vart på, men nu har vi vart där i allafall. Check!

I lördags var jag och Louise på BIO. Vi såg The Torist, den var skitbra. Filmen började klockan 21 och vi var där vid kvart i ungefär. När vi kom in i salongen var det dödstyst. Ingen, var där. Vi trodde nästan att vi kommit fel, för det var ju bara en kvart kvar. Jag och Louise hittade våra platser och satt och tänkte på hur vi skulle hinna sitta på alla stolarna i hela salongen innan filmen var slut. Det enda galna jag hann att göra i vår ensamhet i salongen var att bygga ett torn av barnkuddarna. När klockan var 5 i ungefär, så kom det ett par till. Sedan vid nio och strax efter droppade det in några till, men det var ju inte många där inne precis! Filmen var bra i allafall, så vi var nöjda.

Imorgon har vi inget busskort längre, så vi får se vad vi kan hitta på då!
Hadet!
/Malin

Avslutar med en bild från nyår, på två personer som ligger mig varmt om hjärtat.


Kommentarer
Postat av: Ann

Tänkte skriva en liten kommentar - men jag känner mig så splittrad.....vet inte om jag ska skratta eller gråta...hans blick ser så lugn ut....i alla fall ena ögat...

2011-02-02 @ 18:02:58
Postat av: hemavan

hahahahaha vad fula!!

2011-02-05 @ 19:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0