G'day mate!

Jag och Louise övar febrilt på att lära oss den Australienska dialekten. Vi var ute både lördag och Söndag. Konstigt nog så pratar både jag och Louise jävligt bra engelska efter ett glas vin. Undrar hur det kommer sig?

Efter att jag Louise tagit ett glas vitt i baren släppte vi loss på dansgolvet. här måste tilläggas att när vi släpper loss på dansgolvet, så betyder inte det att vi står där och dansar som två brudar. Nej, vi tar till ordentligt så vi gick rakt på Fiskedansen(Som vi har Klara att tacka för).


Fiskedansen, är för er som inte vet, en djupt seriös dans. Först tar man bort snön på isen, sedan tar man fram den gigantiska borren och gör ett stort och fint hål i isen, efter det börjar man fiska, där efter väntar man på att någon får napp, om någon får napp börjar man veva utav bara helsike, sedan visar man hur stor den var med händerna över huvudet. Sedan är det bara att rensa den och dela ut den, för att sedan sleva i sig den. Så, där har ni The swedish fishingdance.


När vi stod där och vevade drog vi faktiskt lite uppmärksamhet( Tro det eller ej! ). Folk började sluta upp och vi lät alla vara med och lära sig. Tillslut hade vi fakltiskt en hel fanclub runt omkring oss. Det var roligt, det är mycket roligare att dansa som en tok.


Vi träffade i allafall några roliga människor ute på lördagen. Paul och Matt var de som stod ut med oss tjötiga fjollor, så vi satt och tjötade en stund. De tyckte att vi pratade som Amerikaner sa de. undrar om de var en misslyckad raggningreplik eller om de tyckte det. De verkade inte ragga på oss, så jag hoppas på det andra alternativet.


Söndagen blev inte lika lyckad, men ändå rolig. Inte så mycket att räkna upp, vi var hemma klockan 23.00. Krogen stänger 00 på söndagarna här, så man går ut tidigt i stället.


Kul i allafall att träffa lite folk. Jag och Louise har väl inte varit de mest sociala sedan vi kom hit förutom med vår 70 åriga granne som är här för att slippa den engelska vintern. Ja, ni hör ju själva.


Idag är vi fett trötta. Vi ska försöka ta det skitlugnt ända fram till Australiaday nu, som är den 26:e, om tre dagar alltså. Jag tror inte det kommer bli några problem med det faktiskt.


Vi har det roligt men längtar allt hem när vi tänker på er alla där hemma. Hoppas ni har det bra ni också!


/Malin




Två cykelpoliser! Den ena hejade på mig kvällen där på(?)

Sedan kom ett flygplan och gjorde ett mystiskt meddelande till oss.

Cause we´re having a good time!

YES!


Kommentarer
Postat av: Ann

Häääärligt! Önskar jag kunde sett er riva loss på dansgolvet! Vart har ni flyttat ,är det en annan ort eller fortfarande Sydney? Kram på er pinglorna

2011-01-24 @ 09:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0