Mittbena och svensk sydneyfru

Nu mår jag och Louise bra! Så fort vi hade checkat in på vårt nya hotstel gick vi och handlade mat på Coles för 64 dollar. Hoppsan!

Vi har nu flyttat från skabb-boendet i Manly och bor nu på George Street mitt i gröten(fortfarande i sydney Ann! :)). Detta är både 1000 ggr fräschare och kostar 29 dollar per natt istället för 35. Kan det bli bättre? Nej, inte just nu i alla fall.

Ja, i allafall gick jag och Louise och handlade massa god mat(Vi festade till det med både youghurt, müsli och kött!!!). Sedan gick vi tillbaka och lagade en näringsrik måltid som innehöll kött, ris, sås och sallad. Helt fantastiskt. Vi behövde kompensera gårdagens tre måltider som bestod av rostat bröd med skinka och sylt. Det var i allafall riktigt gött med riktig mat och ännu skönare att bli av med alla mitt-på-dagen fulla typer på förra stället.

Idag skulle Louise tya bort sina akrylnaglar som hon satte på för en dryg vecka sedan. Då, HELT spontant, slog jag till med manikyr. När jag satt där och blev ompysslad kände jag mig som en lyxfru, det var ju gött att känna det för en stund. Sedan tröttnade jag på lyx och ville ha ett sjysst backpackerliv igen. Då gick vi till rummet och la oss på sängen och tog en banan. Gött!

Australia Day, som antagligen är nationaldagen, var helt fantastisk. Även då unnade jag och Louise oss lite extra, detta var då samma dag som jag tidigare på morgonen hade den traumatiska väckningen 06.02. Därför gjorde Louise och jag motsatsen, när folket på hostellet i Manly frågade om vi ville joinaden ofräcsha festen. Vi åkte in till Hamnen vid Circular Quay och satte oss på en mysig uteservering och pimplade vin och åt lite gott. Vi riktigt mådde i när solen gassade och vattnet låg lite lätt krusat över räcket.

En underlig gubbe stannade och pratade med mig och Louise när vi satt där. Han sa att vi var vackra och tittade i kors under sin australia keps. Han vifftade ivrigt med sin australienflagga och önskade oss en trevlig kväll. Men han ville ju inte ge sig av utan stod kvar, allderless för länge och frågade vart vi kom ifrån och blablabla. När vi äntligen skakat av oss honom var vi plötsligt kompisar med två äldre damer vid bordet till höger om oss. De tyckte det var helt fantastiskt att vi var svenskar och bytte också några ord innan de fortsatte på sina drinkar. Sedan fick vi dricka upp vårt vin ifred och vi gick sedan bort mot tunnelbanan för att ta oss till Darling Harbour.

Vilket skådespel! Det var helt fantastiskt vilken folkfest australiaday är. Inte som svenska nationaldagen precis, där man på sin höjd hissar flaggan. Här är alla klädda i flaggor och tatueringar. Konserter och festivaler i hela stan och alla människor är ute för att fira. Det är ett 15 min långt fyverkeri i darling harbour. Helt otroligt. Har början av det på facebook om ni vill se.

Det var nog allt sedan sist. :)

/Malinpalin




Partybåt, jag och Louise var inbjudna men vi ville inte ta all uppmärksamhet, så vi tackade nej.

Kommentarer
Postat av: Ann

Gubben hade öga för snygga tjejer i alla fall!!

2011-01-28 @ 16:11:18
Postat av: Anonym

Ser inte alls gött ut! I Kosovo är det härligt som bara den! Grått, snö, blötkallt med -3, blåser från alla håll och framförallt - inget VIN. Vad sägs om ett byte? ;)

Ta hand om er och götta till det ordentligt!

2011-01-28 @ 22:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0