Oflyt!

Nu har jag och louise haft vårt första oflyt och motgång. Nya boendet, "partystället", var inte riktigt så som vi tänkt oss. Det var lite mer vulgärt, smutsigt och otrevligt. Fest varje dag och den ena är fullare än den andra och skriker stämbanden av sig.

På kvällen skulle jag använda internet, vilket resulterade i att jag fick betala två gånger men jag kom ändå inte ut på nätet. Skit. klockan 22.49 gav jag upp, visste inte om jag hade betalat eller inte eftersom jag inte kom ut på nätet(idag såg jag att det dragits två gånger).

Klockan 06.02 imorse kommer en av tjejerna in, rund om fötterna och ganska råfestad. Hon hade med sig en äcklig kille in i vårat 4-BÄDDSTJEJRUM. Louise ligger och sover med öronproppar och den andra tyska tjejen som sover över Louise ligger och snarkar högljudt. Den enda som vaknar är jag, de skulle ju självklart upp i sängen ovanför mig. Sängen gungar och dunsar till. INTE OKEJ. Hade jag inte vart sådan mes så hade jag ställt mig upp och skällt ut dem(precis så som jag redan gjorde i mitt huvud), men jag låg och laddade i 40 min och sedan sket jag i det i alla fall. Stoppade i öronpropparna och somnade om. De hade förmodligen däckat, för det var lugnt.

Nu på morgonen gick vi ner till receptionen och fick henne utkickad ut vårat rum. Men vi var ändå inte nöjda med tanke på att vi hade betalt för en vecka och 4 nätter och inte skulle stå ut dessa nätter. (VARFÖR BETALADE VI ALLA NÄTTER INNAN???? nu har vi lärt oss något.. ) Vi gick därför tillbaka dit lite senare oh frågade om vi inte kunde få flytta ut efter lite kortare tid. Vi behövde då bara stanna i två nätter till och sedan fick vi rästen tillbaka. Skönt. Vi är sjukt lättade, där kan man för fasen inte bo.
Jag och Louise är för sofistikerade för sådana ställen.

Nu planerar vi att kanske ta tåget en bit och kanske bo i Newcastle eller något tills Erica kommer. Vi får se vad vi hittar för boende, men sämre än detta blir det inte i alla fall. Det var så grymt låg standard för ett så högt pris, så det var orimmligt. Tack för att vi får flytta!

Idag är det Australiaday, så det är massa jippo i stan. Klockan 21.00 är det fyverkerier i Darling Harbour som vi tänkte kolla in, sedan är det massa konserter och sådant i stan. Det blir nog en bra dag i dag.

Snart kommer Erica ner också, då får vi lösgodis! Vi längtar dit och jag lovar att borsta tänderna mellan varje godis om jag så skulle behöva.

Ha det gott gott!
/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0