Operahuset



Svenska blekfisar.
Idag har vi kikat på Operahuset, det var fint :) Idag har det vart extremt varmt, jag har brännt mig i hårbotten och det gjorde inte saken bättre att jag glömde att ta på mig hatten idag. Aj.



Vi gick genom Botanska trädgården. Här fick vi se massa spännande saker. Först såg vi en ödla, den var typ 40 cm lång. Very big! Sedan såg vi en fin fågel. OCH SEDAN, tittade jag upp i träden och såg att hela botanska trädgården var invaderad av fladdermöss, eller flygrävar som de kallar dem. De var lite drygt dubbelt så stora som vanliga fladdermöss. Det hängde fullt av dem, i alla träd. Helt galet jäkla många, det var bergis flera tusen sammanlagt. Alla träd var fyllda. Det var tydligen ett skadedjur, för de åt upp all frukt och så på träden. De hade blivit för många.

Alla klumpar i trädet är sånna fladdermöss.



När vi begav oss tillbaka sedan stannade vi och svalkade oss i polen lite. Det är lite dåligt med stadsstränder i Sydney, så vi fick nöja oss med denna poolen.

Det var nog allt för idag. Hörs snart igen!
/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0