Paradiset

Idag är redan dag 16. Ja, tiden går väldigt fort när man har det såhär bra. Jag och Louise gick längs hamnen nyss, solen gick sakta ner bakom bergen, vattnet låg vindstilla och där gick vi. Vi är faktiskt i paradiset. Vi gick och pratade om allt hemma, hur alla sliter och jobbar. Vi går bara runt som i en drömvärld, i en bubbla av härlighet. Förstår inte att inte alla kan få ha det så bra som vi har det här. Alla borde få känna såhär, det borde vara en mänsklig rättighet att i allafall få uppleva det lugnet vi känner just nu.


Jag tror att om Gud finns och himlen finns, så är det nog här, så som vi lever nu. No worries. Livet glider på, man njuter av varje sekund som går förbi. Solen gassar och man hör hur vågorna rullar in och smeker strandkanterna.

Jag och Louise ska powerwalka imorgon innan frukost, vi vill inte tappa träningsgristan bara för att vi är i paradiset. Därför står klockan på 7.30 imorgon, det sköna är att vi behöver inte gå upp tidigt, vi väljer det själva och vill utnyttja vår ledighet till max.

För er som inte vet är jag och Louise själva i Manly nu. Johan är i Nya Zealand och bor hos sin värdfamilj. Jag och louise bor på det mest pedantiska stället som vi någonsin kunnat tänka oss. Det är visserligen lugnt och skönt, men överdrifterna är lite för stora när det gäller ordning. Det sitter lappar överallt där man kan tänkas komentera något vad det gäller att hålla ordning. Louise skrev en bra lista över vad dessa lappar kan innehålla, lägger in den imorgon.


Därför ska jag och Louise flytta nästa vecka till Manly backpackers. Det är ett lite mer ungdomligt ställe, hoppas det blir bra!

På detta stället, Manly Astra backpackers, har vi inte internet. Därför sitter jag och Louise nu och skriver offline i wordpad. Imorgon ska vi gå till ett café med fritt internet och sätta oss. Eftersom vi nu redan skrivit vad som ska in på bloggen, kommer det gå jättefort att fixa det. Så är det bara att klistra in det på bloggen och sedan är det klart! Då får vi mer tid att svara på alla andra saker. Det blir fettnice.


Jag och Louise bara chillar hela dagarna, vi har legat på stranden idag. När vi gick tillbaka vid 14.00 för att käka och efter maten hade lagt oss på rummet i 2 min för att läsa, somnade vi i sängen. vi sov från 15.00-17.00, sedan vaknade vi av att vi knappt kunde andas i vår sauna till rum. Upp med oss och iväg till affären och handlade choklad och kaffe som vi sedan laddade med innan kvällspromenaden till hamnen.


Utanför fönstret spöregnar det nu. Helt otroligt ösregn. Ganska skönt att få lite regn så det blir lite fräschare luft inatt.


Nu ska jag lägga mig och läsa lite, jag har 5 böcker efter denna som jag måste läsa ut. Eller som jag har med mig i allafall. Jag skrev till mamma igår att jag kommit på att jag är en bok-idislare. Jag har läst ut en engelsk bok(iofs ganska tjock) sedan vi kom hit, medan johan och Louise har läst ut 4 var. I och för sig har inte jag läst så ofta som dem, och louise böcker har vart på svenska, men ändå. Nu har jag börjat på en ny bok i allafall och den är på svenska. intressant, men så är det!


Godnatt! Här kommer lite bilder bara.
Malin


Läcker pose, not!

ps. Såg att jag inte hade tagit så mycket bilder sedan sist. Jag får bättra mig på det, det kommer!


Idag har jag och Louise Bodyboard:at. Jag tror vi var ute i lite för stora vågor, för det gick inte så bra. Det blåser väldigt mycket idag, vi får gå ut med dem någon annan dag tror jag. Någon dag vi slipper spolas upp på stranden tillsammans med driv-veden. Nu sitter vi och chillar på Bacino Bar med var sin Iced Latte. Gött!
Hörs!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att ni har det kalas! Jag hoppas ni tar mycket mer kort än de ni lägger upp på bloggarna och på facebook som jag får se någon gång. :)

2011-01-21 @ 12:21:27
URL: http://barapersika.blogg.se/
Postat av: Mamma

Är så avundsjuk, men unnar er alltihop och lite till. Skall köpa mig en Harry Boy imorgon... Underkylt regn, mörker och superstress.

2011-01-21 @ 17:26:58
Postat av: Pappan

Gôtt att ni njuter av friheten i de förvisades land.

Engelska fångar överallt kan jag tro.

Lev livet och ta hand om er. //P

2011-01-21 @ 21:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0