Söndag 9 januari

Idag har vi vart i stan på marknad, med Carro och Viktor. Det var en bra dag idag.



Vi letade oss också upp på bron och gick en bit och kollade på utsikten.





När vi gick för att köpa kontantkort imorse. träffade vi en pratglad gubbe. Han frågade vart vi kom ifrån och jag svarade Sverige. Sedan frågade han vart och jag svarade Göteborg för att det var enklast, så slapp man förklara vad Uddevalla var för stad. Då frågade han om vi bodde i södra eller norra göteborg. Så sa jag norr. Då sa han ahaa, okej. Jag hade sommarstuga i Uddevalla för ett tag sedan. Sedan spelade han sånt är livet för oss och jag sjöng med honom, väldigt vackert med förkylningsröst gapade jag! Han var jätteskön. Han kunde sjunga sången på svenska till och med!

När jag och Louise gick in och tittade på rummen och köket och så, som han beordrat oss. Stannade johan kvar och snackade lite med honom. Då sa han att han hade vart i Sverige och jobbat med Benny Andersson. Han hade tydligen vart med och skrivit Chess-musikalen(!!!). Hans huvudinstrument var inte alls gitarr eller som han uttryckte sig, att han egentligen inte kunde spela gitarr utan han spelade Sax. Han var rolig i alla fall.

Gubben i kiosken som vi skulle köpa kontantkort av var en surjävel. Han var så grinig så man tyckte synd om honom nästan. Han pratar vi inte mer om just därför.

Jaja, åter till dagen! När vi stod på bron, såg vi ett GANSKA så nice ställe....



Laddar upp lite fler bilder på Facebook :)

Det var allt för idag tror jag! :)
/Malin

Kommentarer
Postat av: Josse

Frågade ni inte vad han hette? Han hette säkert något as-fräckt. Puss <3

2011-01-10 @ 10:47:16
URL: http://josefineskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0