Aqua i arbetslösheten

På kvällarna spelas Aqua eller extremt dålig Country på högsta volym ur högtalarna. Underbart. Det känns verkligen att vi bor i en håla. Vi bor hemma hos ett par, tjejen är den 29 åriga aquaälskaren som är arbetslös. Hon sitter hemma och tittar på TV och äter hela dagarna. Killen sliter som ett djur, har två jobb och tydliga påsar under ögonen. Det går ju att få jobb här liksom, det är inte som i Sverige, så jag tror faktiskt hon mest är lat. Korkad råkar hon vara också. Ivo frågade om hon visste vad huvudstaden i Sverige var, då sa hon
”Finland?”
..ivo ”äh...no”
hon ”Holland?”
ivo ”äh...no”
hon ”Netherlands?”

Ja, jag säger ingenting så är inget sagt! Hon är snäll i alla fall, de är jätte gästvänliga. Hon visste inte vilket land Canberra var huvudstaden i heller, så det var ju bra med det.

Vi har inte jobbat på en vecka nu. Idag är det tisdag. Jag vill verkligen ha jobb nu, vi behöver dessa fyra veckorna som är kvar nu för att spara pengar till slutet av resan när vi ska ha vanen. Sue säger att hon ska ringa så fort hon fått plantorna, men det tar ju sån förbaskad tid och Caboolture är inte roligaste hålan att vänta i. Det finns typ ingenting att göra.

Vi åkte till Glashouse Mountains här om dagen och besteg ett utav dem. Det var verkligen vacker utsikt. På vägen upp såg vi ett gäng universitetare som klättrade. Det kliade i kroppen på Johan, han har pratat om hur kättersugen han är sedan vi kom hit ungefär, så jag tyckte lite synd om honom.

Annars händer inte så mycket mer. Jag vaknar tidigt på morgonen och vill ha frukost men grabbarna är så trötta på morgonen så jag ligger och läser eller något tills de vaknar. Jag är en sådan extrem frukostmänniska som är kramphungrig direkt när jag vaknar. Det är ju lite jobbigt när vissa andra här inte ens tycker om frukost. Alla är olika, så är det bara.

Jag längtar till påsk. Vet inte riktigt varför egentligen eftersom jag egentligen skulle vilja vara hemma på då, men jag gör det ändå. Mest av allt skulle jag vilja ha ett ägg med SVENSKT LÖSGODIS på påsk, men det blir svårt. Om man hittar en lösgodisaffär här kostar det MINST $3.50/hg, dvs 22,50kr/hg. Det är ganska dyrt och här i Caboolture har de inte ens lösgodis. De köper bara chokladägg till varandra på påsk, stora gjutna. Det är ju inte heller fel, men inte samma sak, lite tråkigt tycker jag. Jaja, nog om det. Vi ska i alla fall åka till IKEA så fort vi får vår van(25 april). Köpa knäckebröd, köttbullar, kaviar(till johan), allt vi kan hitta som är svenskt och gott! Kanske blir det en Billybokhylla med. Vem vet?

Nej, nu ska jag gå och käka frukost. Grabbsen är vakna och magen ropar. Hoppas ni har det bra allihopa.

Kram!
/Malin


Kommentarer
Postat av: Ann

Fy så segt det låter! Kan ni inte ha lite musik-kabaree- invånarna har väl inte heller mycke att hitta på? Sälj nybakade vetebullar?

2011-03-29 @ 13:21:08
Postat av: EWA

Låter lite trögt. Hoppas ni får jobba järnet snart. Här är det bra. Jag har varit på läromedelsmässa idag i Agnebergshallen men det var mest för lägre åldrar. Tog sedan en stavvandringspromenad för att utmana min hälsporre. Det känns nu, men var skönt i a f. Kram på dig lilla gumman från mamsen

2011-03-29 @ 20:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0