13 mil från Sydney

Livet i vanen är en upplevelse. Man får se så mycket mer än om man inte hade rest i den. Nu är dock snart äventyret slut. På onsdag tar jag och Johan flyget hem från Kingsford Smith i Sydney.  Det är lite blandade känslor. Det ska bli riktigt riktigt gott att komma hem. Längtar efter att bo i ett hus, kunna gå och titta i kylskåpet och när man öppnar dörren tänds en lampa i den. Bara en sådan liten sak saknar man. Lampan i kylskåpet, vilken lyx.  Jag saknar varma duschar, att kunna sätta på TV:n och titta på något gammalt Opera eller nått. Saknar att vara iform och regelbundet åka till friskis och träffa glada människor. Jag saknar det mesta hemma om jag ska vara ärlig. Borta bra men hemma bäst.


Så fort jag kommer hem kommer jag längta tillbaka hit. Till äventyren, de hjälpsamma människorna och den vackra naturen. Jag kommer sakna att sanden river i rumpan när man går på toa, efter att ha legat på stranden hela dagen. Jag kommer att sakna att öppna slide-dörren på vanen på morgonen och dra in ett andetag av regnskogsluften eller att sätta på sig flanellskjortan och gå ner till stranden med bara fossingar och spana efter delfiner.


Här är det kallt nu. Går fullt påklädd hela dagarna nu. Långbyxor, skjorta, jacka och heltäckande skor. Nu har det vart dåligt väder i snart en vecka. Regn till och från och kallt. Kollade på vädret på telefonen i morse och det ska regna resten av veckan också. KUL! Heja brännan! Längtar efter Svensk sommar!

Jag och Johan såg valar en morgon när vi skulle gå ner till havet och diska. Det var häftigt. Såg dem spruta ut luften ur hålet på ryggen.

Imorgon är det min älskade systers födelsedag och morsdag. Kram på mamma och mormor och kram på söstra mi. Ses snart, då får ni riktiga kramar!


Sugarloaf lighthuse, Seal Rocks

Ses snart allihopa!
/Malin


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser fram emot riktiga kramar och räknar nu ner tills ni kommer hem. Puss och kram från mams

2011-05-29 @ 21:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0